dl.ostadganji.ir/Osoul/1396-1397/osoul-960620-006.mp3 | تست اصول – دانلود | الصلاة/مکان المصلی | تخصیص قرآن به خبر واحد | |
| اصول ـ جلسه ۱۲۰ـ ۱۴۰۲/۲/۱۷ | أمارات | الظن وحجیته | کلام شهید صدر در حجیة ظن در کلام آخوند |
| اصول ـ جلسه ۱۱۹ـ ۱۴۰۲/۲/۱۶ | أمارات | الظن وحجیته | حول فرمایش آخوند در عدم محذور جعل حجیت امارات(وجه جمع بین حکم واقعی و ظاهری) |
| اصول ـ جلسه ۱۱۸ـ ۱۴۰۲/۲/۱۳ | أمارات | الظن وحجیته | أدله منکرین إمکان حجیة ظن |
| اصول ـ جلسه ۱۱۷ـ ۱۴۰۲/۲/۱۲ | أمارات | الظن وحجیته | اصالة الامکان |
| اصول ـ جلسه ۱۱۶ـ ۱۴۰۲/۲/۱۱ | أمارات | الظن وحجیته | امکان تعبد به ظن |
| اصول ـ جلسه ۱۱۵ـ ۱۴۰۲/۲/۱۰ | امارات | الظن وحجیته | معنای ظن در کلام آخوند |
| اصول ـ جلسه ۱۱۴ـ ۱۴۰۱/۱۲/۲۴ | القطع واحکامه | اقسام قطع | امتثال تفصیلی به ظن انسدادی |
| اصول ـ جلسه ۱۱۳ـ ۱۴۰۱/۱۲/۲۳ | القطع واحکامه | اقسام قطع | امتثال تفصیلی به ظن انسدادی |
| اصول ـ جلسه ۱۱۲ـ ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ | القطع واحکامه | اقسام قطع | کلام منتقی الاصول در تقدم امتثال تفصیلی |
| اصول ـ جلسه ۱۱۱ـ ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ | القطع واحکامه | اقسام قطع | اجزاء امتثال اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۱۰ـ ۱۴۰۱/۱۲/۲۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | اجزاء امتثال اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۰۹ـ ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ | القطع واحکامه | اقسام قطع | تفصیل سید محمد باقر در علم اجمالی وبررسی آن |
| اصول ـ جلسه ۱۰۸ـ ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ | القطع واحکامه | اقسام قطع | ماهیت علم اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۰۷ـ ۱۴۰۱/۱۲/۱۴ | القطع واحکامه | اقسام قطع | اقتضائیت در علم اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۰۶ـ ۱۴۰۱/۱۲/۱۳ | القطع واحکامه | اقسام قطع | اقتضائیت در علم اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۰۵ـ ۱۴۰۱/۱۲/۱۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | علیت واقتضاپیت در علم اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۰۳ـ ۱۴۰۱/۱۲/۸ | القطع واحکامه | اقسام قطع | خلاصه مباحث سابق ـ شروع مبحث علم اجمالی |
| اصول ـ جلسه ۱۰۲ـ ۱۴۰۱/۱۲/۷ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی فروعی که می تواند دال بر ردع قطع باشد |
| اصول ـ جلسه ۱۰۱ـ ۱۴۰۱/۱۲/۶ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی فروعی که می تواند دال بر ردع قطع باشد : واجدی المنی فی ثوب مشترک |
| اصول ـ جلسه ۱۰۰ـ ۱۴۰۱/۱۲/۳ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی فروعی که می تواند دال بر ردع قطع باشد : واجدی المنی فی ثوب مشترک |
| اصول ـ جلسه ۰۹۹ـ ۱۴۰۱/۱۲/۲ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی فروعی که می تواند دال بر ردع قطع باشد : مسٔله اختلاف در مبیع |
| اصول ـ جلسه ۰۹۸ـ ۱۴۰۱/۱۲/۱ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی فروعی که می تواند دال بر ردع قطع باشد : مسٔله ودعی |
| اصول ـ جلسه ۰۹۷ـ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی فروعی که می تواند دال بر ردع قطع باشد : مسٔله ودعی |
| اصول ـ جلسه ۰۹۶ـ ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ | القطع واحکامه | فصل ۱۶- في الأذان و الإقامة | ردع از قطع در روایات |
| اصول ـ جلسه ۰۹۵ـ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ | القطع واحکامه | اقسام قطع | ردع از قطع در روایات |
| اصول ـ جلسه ۰۹۴ـ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ | القطع واحکامه | اقسام قطع | امکان وعدم امکان ردع از قطع از طرف شارع |
| اصول ـ جلسه ۰۹۳ـ ۱۴۰۱/۱۱/۲۳ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الامر السادس : قطع القطاع |
| اصول ـ جلسه ۰۹۲ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۹ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الامر السادس : قطع القطاع |
| اصول ـ جلسه ۰۹۱ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۸ | القطع واحکامه | اقسام قطع | تتمة الامر السادس : قطع القطاع ـ الامر السابع : حجیة قطع الاجمالی |
| اصول ـ جلسه ۰۹۰ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الامر الخامس : موافقة التزامیة |
| اصول ـ جلسه ۰۸۹ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۶ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الامر الخامس : موافقة التزامیة |
| اصول ـ جلسه ۰۸۸ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۲ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الامر الخامس : موافقة التزامیة |
| اصول ـ جلسه ۰۸۷ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۱ | القطع واحکامه | اقسام قطع | نکات پایانی در امر چهارم |
| اصول ـ جلسه ۰۸۶ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | حل مشکل اختصاص احکام به عالم به آن حکم |
| اصول ـ جلسه ۰۸۵ـ ۱۴۰۱/۱۱/۹ | القطع واحکامه | اقسام قطع | متمم الجعل نائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۸۴ـ ۱۴۰۱/۱۱/۸ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الأمر الرابع :بيان امتناع أخذ القطع بحكم في موضوع نفسه |
| اصول ـ جلسه ۰۸۳ـ ۱۴۰۱/۱۱/۴ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الأمر الرابع :بيان امتناع أخذ القطع بحكم في موضوع نفسه |
| اصول ـ جلسه ۰۸۲ـ ۱۴۰۱/۱۱/۳ | القطع واحکامه | اقسام قطع | الأمر الرابع :بيان امتناع أخذ القطع بحكم في موضوع نفسه |
| اصول ـ جلسه ۰۸۱ـ ۱۴۰۱/۱۱/۲ | القطع واحکامه | اقسام قطع | التنبیه علی امور : الامر الثانی |
| اصول ـ جلسه ۰۸۰ـ ۱۴۰۱/۱۱/۱ | القطع واحکامه | اقسام قطع | تتمه مقایسه امارات واصول محرزه ـ التنبیه علی امور |
| اصول ـ جلسه ۰۷۹ـ ۱۴۰۱/۱۰/۲۸ | الصلاة, القطع واحکامه | اقسام قطع | مقایسه امارات واصول محرزه |
| اصول ـ جلسه ۰۷۸ـ ۱۴۰۱/۱۰/۲۷ | القطع واحکامه | اقسام قطع | تتمه صفت چهارم قطع ـ مقایسه امارات واصول محرزه |
| اصول ـ جلسه ۰۷۷ـ ۱۴۰۱/۱۰/۲۶ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع ـ نحوه قیام أمارات مقام القطع |
| اصول ـ جلسه ۰۷۶ـ ۱۴۰۱/۱۰/۲۱ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع ـ جعل معذریت ومنجزیت |
| اصول ـ جلسه ۰۷۵ـ ۱۴۰۱/۱۰/۲۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع بر مبنای مرحوم نائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۷۴ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۹ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع ـ بیان دور وجواب آن در کلام مرحوم اقا ضیاء |
| اصول ـ جلسه ۰۷۳ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۸ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع ـ بررسی بیان دور دور در کلام مرحوم آخوند |
| اصول ـ جلسه ۰۷۲ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع ـ بیان دور در کلام مرحوم آخوند |
| اصول ـ جلسه ۰۷۱ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۴ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع |
| اصول ـ جلسه ۰۷۰ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۳ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع |
| اصول ـ جلسه ۰۶۹ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۲ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام القطع |
| اصول ـ جلسه ۰۶۸ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۱ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قیام أمارات مقام قطع الموضوعی |
| اصول ـ جلسه ۰۶۷ـ ۱۴۰۱/۱۰/۱۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | قطع موضوعی |
| اصول ـ جلسه ۰۶۶ـ ۱۴۰۱/۰۹/۳۰ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی اقسام قطع |
| اصول ـ جلسه ۰۶۵ـ ۱۴۰۱/۰۹/۲۹ | القطع واحکامه | اقسام قطع | بررسی اقسام قطع |
| اصول ـ جلسه ۰۶۴ـ ۱۴۰۱/۰۹/۲۸ | القطع واحکامه | اقسام قطع | تقسیمات شیخ وآخوند ومناقشه در این تقسمات |
| اصول ـ جلسه ۰۶۳ـ ۱۴۰۱/۰۹/۲۳ | القطع واحکامه | تجری | ثمره بحث تجری ـ خلاصه مبحث تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۶۲ـ ۱۴۰۱/۰۹/۲۲ | القطع واحکامه | تجری | ثمره بحث تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۶۱ـ ۱۴۰۱/۰۹/۲۱ | القطع واحکامه | تجری | وجه جمع بین حرمت و استحقاق عقاب |
| اصول ـ جلسه ۰۶۰ـ ۱۴۰۱/۰۹/۲۰ | القطع واحکامه | تجری | دلیل اجماع بر حرمت تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۵۹ـ ۱۴۰۱/۰۹/۱۶ | القطع واحکامه | تجری | أدله نقلیه ( آیات وروایات) دال بر استحقاق عقاب بر متجری |
| اصول ـ جلسه ۰۵۸ـ ۱۴۰۱/۰۹/۱۵ | القطع واحکامه | تجری | أدله نقلیه ( آیات وروایات) دال بر استحقاق عقاب بر متجری |
| اصول ـ جلسه ۰۵۷ـ ۱۴۰۱/۰۹/۱۴ | القطع واحکامه | تجری | استحاله خطاب متجری در کلام مرحوم نائینیِ |
| اصول ـ جلسه ۰۵۶ـ ۱۴۰۱/۰۹/۱۳ | القطع واحکامه | تجری | استحاله خطاب متجری در کلام مرحوم نائینیِ |
| اصول ـ جلسه ۰۵۵ـ ۱۴۰۱/۰۹/۱۲ | القطع واحکامه | تجری | قاعده ملازمه : تفصیل بین سلسله علل وسلسله معالیل |
| اصول ـ جلسه ۰۵۴ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۹ | القطع واحکامه | تجری | قاعده ملازمه : ما حکم العقل حکم به الشرع |
| اصول ـ جلسه ۰۵۳ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۸ | القطع واحکامه | تجری | تأثیر تجری در حکم |
| اصول ـ جلسه ۰۵۲ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ | القطع واحکامه | تجری | حکم تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۵۱ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۶ | القطع واحکامه | تجری | حکم تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۵۰ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ | القطع واحکامه | تجری | حکم تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۴۹ ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۲ | القطع واحکامه | تجری | تجری به فعل است یا به قصد؟ حکم تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۴۸ ـ ۱۴۰۱/۰۹/۰۱ | القطع واحکامه | تجری | موضوع تجری |
| اصول ـ جلسه ۰۴۷ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۳۰ | القطع واحکامه | احکام قطع | امکان وعدم امکان ردع شارع از قطع |
| اصول ـ جلسه ۰۴۶ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ | القطع واحکامه | أحکام قطع | معذریت ومنجزیت قطع ... حجیت ذاتی قطع .... ردع شرعی از قطع قاطع |
| اصول ـ جلسه ۰۴۵ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ | القطع واحکامه | أحکام قطع | موافقت ومخالفت قطع |
| اصول ـ جلسه ۰۴۴ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۵ | القطع واحکامه | التنبیه علی امور | اختصاص یا عدم اختصاص این مسائل به مجتهدین ـ حکم قطع |
| اصول ـ جلسه ۰۴۳ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ | القطع واحکامه | التنبیه علی امور | ۱- اختصاص یا عدم اختصاص مسائل علم اصول به بالغین ۲- اختصاص یا عدم اختصاص این مسائل به مجتهدین |
| اصول ـ جلسه ۰۴۲ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۳ | القطع واحکامه | تقسیم المکلف أو البالغ | اختلاف مرحوم شیخ انصاری وآخوند در تقسیم |
| اصول ـ جلسه ۰۴۱ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ | القطع واحکامه | اختلاف شیخ وآخوند در تقسیم مکلف وبالغ | |
| اصول ـ جلسه ۰۴۰ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۲۱ | القطع واحکامه | بحث قطع مسأله اصولی است ؟ | |
| اصول ـ جلسه ۰۳۹ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱۸ | المجمل والمبین | | نسبت بین مجمل ومبین |
| اصول ـ جلسه ۰۳۸ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱۷ | المجمل والمبین | | برهانی نبودن ظهورات ـ نسبت بین مجمل ومبین |
| اصول ـ جلسه ۰۳۷ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱۶ | مجمل ومبین | | رفع اجمال وظیفه اصولی است یا لغوی |
| اصول ـ جلسه ۰۳۶ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ | المطلق و المقید | | اطلاق شمولی در واجبات ومستحبات ـ شروع بحث مجمل ومبین |
| اصول ـ جلسه ۰۳۵ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱۱ | المطلق و المقید | | حل مشکله در اطلاق وتقیید در مستحبات ـ مراد از تنافی در کلام آخوند ونائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۳۴ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱۰ | المطلق و المقید | | تقسیمات مطلق ومقید در کلام مرحوم نائیني در مستحبات |
| اصول ـ جلسه ۰۳۳ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۰۹ | المطلق و المقید | | تقسیمات مطلق ومقید در کلام مرحوم نائیني در مستحبات |
| اصول ـ جلسه ۰۳۲ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۰۸ | المطلق و المقید | | حمل مطلق بر مقید در مستحبات |
| اصول ـ جلسه ۰۳۱ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۰۷ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | حمل مطلق بر مقید در مستحبات |
| اصول ـ جلسه ۰۳۰ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۰۴ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مطلقات متعدد ومقید واحد ـ |
| اصول ـ جلسه ۰۲۹ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۰۳ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | اطلاق وتقیید در مطلق شمولی ـ تذکر چند نکته |
| اصول ـ جلسه ۰۲۸ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | اطلاق وتقیید در مطلق شمولی |
| اصول ـ جلسه ۰۲۷ ـ ۱۴۰۱/۰۸/۱ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | اطلاق وتقیید در مطلق شمولی |
| اصول ـ جلسه ۰۲۶ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | وحدت وتعدد مطلوب در کلام نائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۲۵ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۲۷ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | وحدت وتعدد مطلوب در کلام نائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۲۴ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۲۶ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | کلام مرحوم نائنی در تقسیمات اطلاق وتقیید وبررسی کلام ایشان |
| اصول ـ جلسه ۰۲۳ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۲۵ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | کلام مرحوم نائنی در تقسیمات اطلاق وتقیید وبررسی کلام ایشان |
| اصول ـ جلسه ۰۲۲ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | کلام مرحوم نائنی در تقسیمات اطلاق وتقیید وبررسی کلام ایشان |
| اصول ـ جلسه ۰۲۱ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | دوران امر بین حمل مطلق بر مقید یا حمل مقید بر استحباب ـ بررسی کلام مرحوم آخوند |
| اصول ـ جلسه ۰۲۰ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۲۰ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | دوران امر بین حمل مطلق بر مقید یا حمل مقید بر استحباب |
| اصول ـ جلسه ۰۱۹ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | أقسام مطلق و مقید |
| اصول ـ جلسه ۰۱۸ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۸ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | شمول اطلاق برای مسائل مستحدثه |
| اصول ـ جلسه ۰۱۷ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۷ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | شمول اطلاق برای مسائل مستحدثه |
| اصول ـ جلسه ۰۱۶ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۶ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | اصل در اطلاق بدلی است یا شمولی ؟ |
| اصول ـ جلسه ۰۱۵ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | منشاء اطلاق بدلی و شمولی |
| اصول ـ جلسه ۰۱۴ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۱ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | تقابل بین اطلاق وتقیید |
| اصول ـ جلسه ۰۱۳ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۱۰ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | تقابل بین اطلاق وتقیید |
| اصول ـ جلسه ۰۱۲ ـ ۱۴۰۱/۰۷/۰۹ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | تصوری وتصدیقی بودن اطلاق |
| اصول ـ جلسه ۰۱۱ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۱۰ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۱۹ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۰۹ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۰۸ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۱۵ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۰7 ـ ۱۴۰۱/۰۶/۱۴ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۰۶ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۱۲ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۰۵ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۰۹ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر استاد/مراد از بیان |
| اصول ـ جلسه ۰۰۴ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۰۸ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر نائینی/نقد کلام نائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۰۳ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۰۷ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | نقد کلام آخوند/مقدمات حکمت طبق نظر نائینی |
| اصول ـ جلسه ۰۰۲ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | مقدمات حکمت طبق نظر آخوند/نقد کلام آخوند |
| اصول ـ جلسه ۰۰۱ ـ ۱۴۰۱/۰۶/۰۵ | المطلق و المقید | مقدمات الحکمة | توضیح متن کفایه/مقدمات حکمت طبق نظر آخوند |